Annonsering på nett

Annonsering på nett utgjør i dag sammen med søkemotoroptimalisering den mest sentrale delen av moderne markedsføring. Begrepet omfatter en rekke forskjellige disipliner hvis fellesnevner er at de foregår i en digital kontekst. For virksomheter av alle størrelser er det fullstendig avgjørende å identifisere sin målgruppe og investere i målrettet annonsering for å nå det riktige publikummet til rett tid. Konsekvensen ved ikke å foreta seg dette er katastrofal. For det første vil ikke nye kunder finne deg, og som om det ikke er dårlig nok, risikerer du også at de etablerer et langsiktig kundeforhold med en av dine konkurrenter som klarte å hevde seg på Internett med annonsering på nett.

Digitale konsepter på toppnivå

Jeg har i flere år spesialisert meg på digitale konsepter som går utover det vanlige. På denne måten har jeg hjulpet mine kunder med å stjele rampelyset i Googles søkemotor og jeg hjelper naturligvis også gjerne deg!

Med min erfaring og kompetanse står jeg klar til å bistå deg med annonsering på nett — fra Google AdWords, Facebook og Bing til LinkedIn og Twitter. Naturligvis vil du også få rådgivning om søkemotoroptimalisering og webanalyse.

Det er nemlig slik at Google er den aller viktigste plattformen når det kommer til annonsering på nett. Derfor er du mer eller mindre nødt til å alliere deg med en Google-spesialist slik som meg som kan skape gjennomtenkte løsninger og oppnå målbare resultater.

Google AdWords

Google AdWords er Googles egen annonsekanal som utgjør de øverste resultater ved et søk på Google. Det betyr at annonser laget med Google AdWords ligger alltid over organiske søkeresultater og er i tillegg markert med etiketten ”annonse”. Med Google AdWords har du en glimrende mulighet for å lage målrettede kampanjer som tar utgangspunkt i din målgruppe og en dyptgående søkeordsanalyse.

Jeg er offisiell Google Partner og sertifisert Google AdWords-ekspert og hjelper gjerne deg og din virksomhet med en skreddersydd Google AdWords-løsning. Alt fra søkeordsanalyse og tilretteleggelse av kampanjen til utførelsen og analyse av forutgående innsats. Dette gir meg muligheten for å optimalisere all fremtidig aktivitet i kontoen din når du velger meg som din faste AdWords-partner.

Les mer om Google AdWords!

Facebook

Facebook-annonsering gjør det mulig for deg å nå presis din målgruppe med billige klikkpriser. Over 70 % av Norges befolkning over 18 år bruker Facebook hver dag, hvilket selvsagt utgjør en ypperlig mulighet for markedsføring av din virksomhet på null tid. Med annonsering på Facebook kan din virksomhet skape en god, konstruktiv dialog med både nye og eksisterende kunder. Det råder en enighet om at Facebook for mange virksomheter er den mest effektive kanalen for annonsering på nett.

Les mer om Facebook!

Bing og Yahoo

Annonseringsplattformen til Bing ligner veldig på Google AdWords sin løsning, og også i Bing sitt tilfelle dreier det seg om en CPC-modell hvor man betaler for klikk til nettstedet sitt. Ved å annonsere på Bing får man også tilgang til Yahoo. Dessuten er trafikkvolumet vesentlig mindre enn det man er vant til på Google, noe som også impliserer langt svakere konkurranse og billigere klikkpriser.

Som en sertifisert ekspert på Bing-annonsering kan jeg hjelpe deg med alt fra A til Å angående opprettelse og håndtering av din Bing-kampanje.

Les mer om Bing!

Instagram

Instagram er en bildedelingstjeneste eid og drevet av Facebook. Det er ingen tvil om at Instagrams popularitet har vokst enormt i de siste årene, og virksomheter kan glede seg over meget gode annonseringsresultater på dette nettverket.

Selve administrasjonen av Instagram-annonsene foregår gjennom Facebooks annonseringsplattform, det vil si at man har veldig gode muligheter for segmentering og målretting.

LinkedIn

Gjennom LinkedIn-annonsering kan annonsører finne over 420 000 yrkesaktive brukere i Norge. Annonsering på LinkedIn er lik til det man er vant til på Google eller Facebook, og også her kreves det kunnskap og kontinuerlig innsats for å oppnå høyest mulig effekt og avkastning.

Overlat arbeidet med din kampanje på LinkedIn til en ekspert — ta kontakt i dag!

Les mer om LinkedIn!

YouTube

YouTube-annonsering byr på mange muligheter innen annonsering på nett for virksomheter i Norge. YouTube på lik linje med Facebook er det mest populære nettstedet hvor nordmenn tilbringer mest tid primært for underholdning. Video er det beste og mest velegnede mediet til å formidle et budskap, og med tallrike målrettingsvalg er det ingen tvil om at man bør investere i annonsering på YouTube.

Les mer om YouTube!

Remarketing

Remarketing innebærer å målrette brukere som har vist interesse for produktet ditt på et tidligere tidspunkt. Brukere som allerede kjenner deg, er mer kvalifisert til å gjennomføre et salg og det koster også mindre å selge til eksisterende kunder. En god remarketing-strategi tar utgangspunkt i at kjøpsprosessen som regel består av flere etapper og at kunden sjelden konverterer ved første besøk.

Søkemotoroptimalisering

Når potensielle kunder søker etter produkter eller tjenester som nettopp din virksomhet tilbyr, er det viktig at din online tilstedeværelse er lett å finne. 97 % av alle søk på produkter og tjenester i Norge skjedde via Google. Enhver virksomhet sin ambisjon bør derfor være å oppnå en høyest mulig plassering på første side. Søkemotoroptimalisering er en kontinuerlig prosess som omhandler organiske søkeresultater, og er altså ikke til å forveksles med betalt søk eller Google AdWords.

Les mer om søkemotoroptimalisering!

Webanalyse

Med webanalyse får du innsikt i engasjementet på nettstedet ditt, hvordan det kan forbedres og om dine annonseringsaktiviteter kaster seg av. Ved hjelp av Google Analytics kan du få rikelig innsikt om hjemmesiden din – dens svakheter og uutnyttede muligheter!

Les mer om webanalyse!

Be om en uforpliktende analyse!
Start her!