Bing-annonsering

Mens majoriteten satser utelukkende på Google AdWords, er Bing fortsatt den nest største søkemotoren med en bemerkelsesverdig markedsandel. Omtrent 10 % nordmenn bruker Bing som sin standard søkemotor, noe som utgjør en flott mulighet for markedsføring som de færreste virksomheter har utnyttet. Ikke gjør som andre og maksimaliser eksponering av virksomheten din på nett ved hjelp av Bing-annonsering!

Herunder spesialiserer jeg meg på følgende områder innen Bing-annonsering:

  • Søk
  • Mobil
  • Display
  • Product Ads (Bing Shopping)
  • Remarketing

Hvorfor Bing-annonsering?

Med Bing-annonsering er det mulig å kjøpe billig og relevant trafikk fra Microsoft sin søkemotor. Siden annonseringsplattformen til Bing er mer eller mindre identisk til grensesnittet til Google AdWords, er det raskt og enkelt å komme i gang. Dessuten er konkurransen mye lavere enn det man er vant til på Google AdWords, og dermed er klikkprisene vesentlig billigere. Søkevolumet er naturligvis mindre, men det er fortsatt snakk om en 10% markedsandel som slettes ikke er til å se bort ifra!

Hvis du allerede har en aktiv Google AdWords-kampanje, er det meget lettvint å komme i gang med Bing-annonsering. Man kan nemlig importere sin eksisterende AdWords-kampanje til Bing. I virkeligheten fungerer disse to annonseringsplattformene så å si identisk.

Vær til stede i både organiske og betalte resultater

Selv om du kanskje allerede ligger høyt i organiske søkeresultater på Bing, er det fremdeles viktig å benytte seg av betalt annonsering hvis du vil maksimalisere trafikkvolumet til din hjemmeside. Undersøkelser har vist at virksomheter som er til stede i både organisk og betalt søk, får opptil 70 % flere klikk.

Klikk på Bings annonser avregnes per klikk, og prisen på disse klikk er beregnet ut ifra konkurransen på det bestemte søkeordet man annonserer på. Jo høyere konkurransen på dine foretrukne søkeord, desto høyere klikkpriser må du belage deg på. På Bing er dessuten klikkprisene betydelig lavere enn på Google, og man betaler sjelden mer enn kr 10 per klikk. Er du lur og byr på long-tail søkeord, kan du få klikkprisene så lavt som 10 øre per klikk.

Få profesjonell hjelp til Bing annonsering

Jeg har jobbet med Bing-annonsering siden 2011. Jeg har håndtert kampanjer av alle størrelser for ulike kunder på både nasjonalt og internasjonalt nivå, og er i posisjon til å skape resultater for deg også, uansett om du er markedsleder eller en kommende utfordrer!

Ta kontakt for en uforpliktende gjennomgang og tilbud, og se selv hvordan jeg kan hjelpe din bedrift med Bing-annonsering!

Kom i gang med Bing-annonsering!
Start her!