Facebook-annonsering

Facebook-annonsering er på mange måter den beste plattformen for annonsering på nett som er tilgjengelig i dag. Annonsering på Facebook skiller seg ikke betydelig fra annonsering i andre medier, dessuten finnes det en betydelig forskjell. Nemlig at Facebook-annonsering byr på langt mer sofistikerte muligheter for målretting og segmentering. Videre er det lettvint å måle effekten av dine markedsføringsaktiviteter ved hjelp av verktøy som er innebygd i plattformen. Dermed kan du på kort tid måle og justere avkastningen av kampanjene dine og forbedre ytelsen med jevne mellomrom.

Jeg er spesialist på følgende områder:

  • Facebook Pixel & SDK
  • DPA-annonser og avansert remarketing
  • Canvas
  • Branding- og likerklikk-kampanjer
  • Mobilapp-kampanjer

Mer enn 3 millioner gode grunner til å annonsere på Facebook

Over 3 millioner nordmenn har en profil på Facebook mens dette tallet er i stadig vekst. Norge er et av de landene hvor utbredelsen av Facebook er størst i forhold til befolkningstallet. Derfor er denne plattformen det åpenbare mediet for annonsering på nett, forsterkning av forholdet til dine eksisterende kunder og økning av salget.

Første møte med kunden skjer på Facebook

Riktig kombinasjon av innhold, strategi og effektive kampanjer til utvalgte målgrupper er nøkkelen til suksess med Facebook-annonsering. Som en annonsør på Facebook kan du dra nytte av følgende muligheter:

  • Knivskarp segmentering som sikrer optimal fordeling av kampanjebudsjettet
  • Kampanjer som bygger på din Facebook-tilstedeværelse
  • Direkte målbare konverteringer

Annonsér mot eksisterende tilhengere

Når man publiserer et innlegg, når man i snitt bare 10-15 % av sidens følgere. For å nå ut til resten kreves det annonsering. Til gjengjeld åpner Facebook rom for skreddersydde kampanjer. Du kan nøye bestemme dine demografiske målgrupper så du ikke kaster bort hverken tid eller penger på uønskede brukere, uansett om det dreier seg om likerklikk-kampanjer eller kampanjer for å fremme salget.

Nå nye målgrupper

Facebook-segmentering går ikke ut på alder eller geografisk plassering bare, men også brands målgruppen din liker, og deres interesser. Annonsér til nye målgrupper og stjel markedsandeler fra konkurrentene dine!

Innhold og kampanjer

Ved siden av tjenester innen Facebook-annonsering kan jeg også være behjelpelig med utsendelse av kampanjer, utvikling av en content marketing-strategi, samt en målgruppe-analyse for å bestemme hvem du bør bruke penger på. Slik kan vi bygge opp en dedikert annonseringsstrategi og et publikum som skal anbefale deres brand videre til andre.

Facebook-annonsering kaster seg av

Facebook er et velegnet medium til målrettet markedsføring. Ved annonsering til utvalgte kundesegmenter oppnår man de beste resultatene. Jeg skaper målbare resultater med Facebook-annonsering, både innen B2B og B2C, med fokus på ROI og generering av nye leads til virksomheten din.

Bruk en ekspert til din Facebook-annonsering

Gjennom min 5 års lange erfaring som Facebook-spesialist vil jeg gjerne assistere også din virksomhet med annonsering på Facebook og økning av salget gjennom dette sosiale mediet. Målbare resultater og avkastning på investering (ROI) er to gjennomgangstemaer jeg er særlig opptatt av.

  • Segmentering og analyse av målgrupper
  • Målrettet annonsering til nye målgrupper
  • Forslag til en effektiv innholds- og annonseringsstrategi
  • Jeg viser deg potensialet og bruken av effektmåling av dine Facebook-kampanjer

Fyll ut kontaktskjemaet nedenfor for å avtale en uforpliktende prat med meg og høre hvordan jeg kan hjelpe din virksomhet med Facebook-annonsering.

Bli synlig på Facebook!
Start her!