YouTube-annonsering

YouTube viser over hundre millioner timer med video hver dag, hvilket medfører unike muligheter for annonsører med tanke på å nå ut til nye potensielle kunder med tilpasset budskap i form av bannere eller video.

Skreddersydd annonsering på YouTube

YouTube-annonsering er blitt en viktig markedsføringskanal som gir mye verdi for pengene. Annonsering på YouTube kommer også med en eksepsjonell mulighet til å sikte seg inn på sitt ønskede publikum med de tallrike målrettingsvalg. Man kan rette annonsene sine mot sitt ønskede publikum på grunnlag av demografi og geografi, eller interesser og søketermer. I tillegg har man også mulighet til å nå sine potensielle kunder med fokus på innhold, eller via spesifikke kanaler og videoer. Med alle mulighetene som finnes, byr YouTube på en ypperlig fleksibilitet i forhold til tradisjonelle reklamekanaler.

Hva koster det å annonsere på YouTube?

YouTube-annonsering faller under Google AdWords som er basert på CPC, evt. CPM-modellen (CPC står for cost per click, CPM cost per thousand impressions). Man velger selv sine foretrukne målrettingskriterier og bestemmer maksbudsjettet.

Annonsetyper for YouTube-annonsering

Det finnes flere forskjellige annonsetyper å velge mellom, og hver har sitt applikasjonsområde og når brukeren på forskjellige måter. Typene annonser du kan velge mellom når du benytter deg av YouTube-annonsering, er:

  • Bannerannonser
  • Overleggsannonser
  • Videoannonser (som kan hoppes over)
  • Break-bumper-annonser
  • Overleggskort som er sponset

Dette gir et høyt antall av muligheter, og kostnadene er varierende for hver forskjellig annonsetype. Synligheten av annonsene vil avhenge av hvilke videoer annonsene vises i forbindelse med. Det er viktig å tilpasse visningskriteriene slik at man treffer dine potensielle kunder så effektivt som mulig, samt at kostnaden for å nå kundene er innenfor det ønskede budsjettet.

YouTube er mer populær enn de fleste TV-kanaler

Med tanke på at YouTube er blitt mer populær enn de fleste TV-kanaler, er det opplagt at potensialet av YouTube-annonsering er enormt og det er høyest sannsynlig at du vil treffe din ønskede målgruppe. Men det krever en viss kunnskap og struktur for at YouTube-annonsering skal bli en lønnsom markedsføringsaktivitet for deg. Jeg hjelper deg å planlegge din YouTube-kampanje slik at du når frem til riktig målgruppe og får mest mulig respons fra annonseringen din. Kontakt meg for en uforpliktende analyse!

Markedsfør bedriften din på YouTube!
Start her!